sâmbătă, 30 septembrie 2017

dialog peste timp (II)

Nu mai țin minte cu exactitate cât timp a trecut de când a fost realizat primul graffiti (vremea n-a fost chiar așa blândă cu acesta) - să tot fie vreo doi-trei ani - dar anul acesta a fost reînnoit (l-am văzut prima dată acum vreo câteva luni). Doar că într-o formă modificată:


Carevasăzică, Basarabia nu mai e chiar România, ci doar pământ românesc! O retrogradare - s-a făcut trecerea de la întreg la parte!

Nu că m-ar interesa, dar fac și eu precum Cristian Tudor Popescu... vă întreb, așadar,  stimați republicani, de ce a simțit artistul nevoia să nuanțeze mesajul?

P.S. Sincer, mie mi se rupe de unirea României cu Republica Moldova. Mi se pare o temă falsă într-o lume în care aș prefera mai degrabă să fiu cetățean de mâna I în Uniunea Europeană, decât simplu român. Cei din Republica Moldova să militeze mai tare pentru intrarea în Uniunea Europeană, fiindcă așa am fi din nou o nație. Suntem cetățeni ai lumii, fiecare cu specificul său local... ce mai contează administrarea politică?... O democrație liberală funcțională nemâncată la toate nivelurile de flagelul corupției, asta ne dorim cu toții. Nu discursuri despre înfrățire națională. Dacă peste Prut ar fi mai bine decât în România... aș prefera să trăiesc acolo și n-aș fi interesat în niciun fel de unirea cu România. Ubi bene, ibi patria!

P.P.S. Îmi amintesc că eram destul de mic în clipa în care circula pe la televizor un spot publicitar al cărui mesaj era: „Știm că vrei unirea cu Republica Moldova, dar știi cât o să te coste treba asta?” - în sensul că o eventuală unire ar însemna reorganizare teritorial-administrativă, care costă bani; iar PIB-ul României mari ar avea de suferit. Dar asta era acum mai bine de 10 ani (cred că prin anii 2000 rula spotul respectiv). Am găsit însă analize asemănătoare recente pe site-ul ziarului Adevărul... LOL

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu