joi, 18 august 2016

Cum să pui contur textului în GIMP!

Salut! O să vă arat azi cum să puneți contur textului pe care îl adăugați într-o imagine/layer în GIMP.

De ce ai vrea să faci asta? Din diverse motive. Dacă dorești să atașezi o subtitrare unei imagini - pentru că ești un joker și-ți plac mult glumele astea - vei înțelege în scurt timp că textul o să fie mult mai lizibil dacă are contur. Sau pur și simplu fiindcă un text care are contur arată mult mai mișto față de un text fără contur:

- Vedeți mai simplu diferența dacă vă arat! - iată coperta mea de la pagina mea de facebook (pagină de fani - fără fani LOL):


Și uitați cum arată semnătura pe care o folosesc eu pe forumurile care-mi permite manevra asta:


Sau coperta megașmecheră pe care o folosesc la contul de trilulilu - unde nu-mi dau seama cum să partajez informații (altele decât clipurile urcate pe site-ul cu nume fistichiu):


Se vede diferența. Textul care nu este încadrat cu un contur se poate pierde în background. E important să alegeți și un contur care să nu se confunde cu fundalul! Unul care să ajute textul, nu unul care să-l îngroape...

Să trecem la treabă!

1. Deschideți GIMP sau deschideți imaginea pe care vreți să puneți un text folosind GIMP:

a. dacă ați realizat prima operațiune - click pe meniul File - apoi New - alegeți dimensiunea layer-ului și OK;

b. dacă ați optat prima a doua variantă nu trebuie să mai faceți nimic.

2. Click pe Text Tool (A-ul acela din fereastra Tool Box - dacă nu o aveți deschisă click pe meniul Windows apoi pe Toolbox).

3. Folosind principiul de „drag and drop”, creați o case text pe imaginea aleasă/primul layer. Introduceți textul de la tastatură. Îl puteți edita, mări, îi puteți schimba culoarea și orientarea la fel ca în pachetele tip office.

4. Creați o dublură a layer-ului text - vedeți fereastra Layers - Brushes (dacă nu e deschisă: click pe meniul Windows și alegeți opțiunea Layers - Brushes). Pentru a crea o dublură a unui layer - selectați layer-ul cu pricina și apoi click pe Create a duplicate of the layer and... (e o pictogramă care indică dublarea în fereastra Layers - Brushes!) sau click dreapta pe layer, apoi pe Duplicate Layer.

5. Lucrăm în layer-ul de sus. Deci click pe el. Mergeți pe textul intrudus, selectați-l complet (CTRL - A), click dreapta pe el și apoi Path from Text.

6. Click pe meniul Select și apoi From Path.

7. Din nou meniul Select și acum Border - în fereastra Border Selection alegeți dimensiunea conturului.

8. Selectați mai întâi culoarea conturului pe care doriți să o aplicați textului - în fereastra Toolbox!

9. Click pe meniul Edit - apoi, Fill with FG Color (sau BG Color - depinde unde ați ales voi culoarea de contur a textului).

10. Retrogradați layer-ul de sus - selectându-l și dând click pe săgeata ce indică direcția jos din fereastra Layers - Brushes.

11. Click pe meniul Select și apoi None și Voila! Simplu!

Succes!

P.S. Când am urcat pe net acest text el arăta într-un fel. De ce nu rămâne în felul în care l-am lăsat eu?!! Gata și cu partajarea între site-uri. A trebuit să-l schimb din nou pentru ca imaginile să apară așa cum îmi dorec eu...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu