duminică, 10 ianuarie 2016

Concert din nemuzică de Bach

Lumea e împărțită pe găști pe un simplu criteriu: ce preferă să li se toarne în cantități industriale în urechi.

Să ne lămurim: dacă tu crezi că tot ce auzi în zilele astea se poate numi muzică atunci ești în eroare. Compozițiile simple pe câteva note repetate la intervale mici n-are cum să fie cu adevărat muzică! Sunt doar frânturi. Ca și cum ai spune că o cană luată din ocean reprezintă oceanul... Probabil, singurele compoziții care sunt îndreptățite să poarte denumirea de muzică sunt chestiile realizate de către Mozart et. co. Dar, hei, trăim în secolul chestiilor alerte. Nu avem timp să ascultăm în profunzime complexitatea muzicii! Eu... nu pricep foarte bine muzica clasică. Nici nu am educația necesară, nici nu mi-am bătut capul să mi-o creez. M-am mulțumit multă vreme cu surogatele astea comerciale (de maximum 6 minute), dintre care cel mai aproape de ceva cât de cât complex s-ar găsi doar jazz-ul. Rock-ul nu-l pot suporta din cauza zgomotului cu care eu nu rezonez. Și n-am înțeles de ce să vreau să îmi pun în urechi niște țipete gâjâite care se presupune că m-ar instiga la revoltă. Dacă aș avea nevoie de mesaje să știi că mai simplu e să citesc. Nu să-mi lezez timpanul și creierul.

Prin urmare, de când sunt mic am avut ocazia de foarte puține ori (spre rușinea mea) să ascult cu adevărat muzică! Fiindcă e prea complexă și nimeni nu m-a educat. A trebuit să înțeleg singur. Doar plictisindu-mă de mai toate chestiile ce mi se oferă. Sau pe care le-am îndrăgit.

Prin liceu am început să consum în exces hip-hop. După Categoria grea Paraziții deveniseră trupa aia adevărată. Cu mesaj complex. Altceva. Filosofie în rime. Și la examenul de bac - la proba de franceză - a trebuit să susțin de ce nu-mi place muzica tehno și ce gen ascult eu... cu argumentele de rigoare. Îmi dau seama ce ridicol eram când susțineam că de fapt hip-hop-ul e muzică și e importantă fiindcă, de fapt, mesajul e cel mai important. Nu muzica în sine! Să fim serioși! Hip-hop-ul nu e muzică! Îmi place cum o arde de cele mai multe ori Spike la caterincă pe beat. E un fel de standup... cu fundal muzical și versuri cu rimă. Fiindcă sună mai interesant! Și Jon Lajoie a priceput asta. Și face niște chestii foarte șmechere, pe care nu cred că are pretenția de a le numi muzică! Fiindcă nu sunt muzică! Hip-hop-ul nu e muzică!

Nu vă mai bateți cu cărămida în piept ascultătorilor de rap că voi sunteți cei mai adevărați inși care înțeleg complexitatea muzicii - care după creierul vostru atrofiat constă în mesaj - fiindcă e o prostie. Dacă vreți muzică... atunci băgați Bach et. co.! Normal că n-o să aveți răbdare pentru așa ceva. Fiindcă e mai simplu să consideri că niște chestii de trei minute și ceva îți aduc tot atâta cultură cât ar putea aduce o carte. Or, eu zic să încercați mai degrabă cărțile și informația scrisă - fiindcă e ceva mai complexă - decât o piesă hip-hop în care Cedry2k se străduiește să vă convingă că D-zeu l-a înzestrat pe el cu atâta minte încât poate să vă educe și pe voi. Fiindcă D-zeu nu l-a înzestrat cu nimic. Că nu există! Ceea ce vă spune el în versuri când se dă informat se găsește pe net! Doar că vouă vă e lene să citiți. Și vă prefaceți că suferiți tot de handicapul orbirii preluând informația audio și preferând să scrieți stupizenii pe youtube:

S-a zis și cu inteligența celor care ascultă hip-hop. Mulți nici măcar nu filtrează deloc ce aud. Măcar așa puțin. Dacă Nimeni Altu' se laudă în versuri că el este unicul artist care face muzică pură... atunci robii lui precum niște zombii o să se încoloneze în formație și vor ataca pe oricine spune că vocea lui răgușită de la atâta tutun pe care nu-l pot duce plămânii săi pe picioare... nu are cum să producă muzică! Nici măcar sunete care să aducă întrucâtva cu surogatele muzicale ale zilelor noastre! Adda, n-o fi ea cea mai complexă voce de pe planetă, dar cel puțin poate produce sunete care sună destul de bine. Și chiar dacă nu sunt cel mai obiectiv ins în domeniul ăsta - fiindcă îmi plac vocile feminine! - totuși... cum, plm, să fii atât de imbecil și să consideri relevantă o astfel de comparație?!!!! Se presupune că Nimeni Altu' ăsta... îți dă de-a gata principiile după care să te ghidezi în viață! Asta ai înțeles tu de la el?! :|

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu