marți, 5 aprilie 2011

Mă fac manager de project... (ziua 2 - sau "Paranoia e mare")

Azi a fost cea de-a doua zi a drumului meu glorios către specializarea  pompos denumită manager de proiect. Cred că ştiu unde am greşit în tot acest timp. Îi consider pe mulţi mai deştepţi decât sunt în realitate: "Eu mă prind mai greu, totuşi nu mă lua de prost/Că te trimit în morţii mă-tii cu bilet low cost". De dimineaţă m-am ocupat şi de partea tehnică - adică am aşezat proiectorul ăla nenorocit (sincer, nu ştiu cum funcţiona... adică, nu mă pricep că nu m-am ocupat până acum, dar am reuşit într-un final să fac o treabă onorabilă... deşi m-am cam învârtit pe acolo) şi... apoi a început "cursul". În fond, aceeaşi vorbărie goală, destul de plicticoasă... a doamnei aceleia, care după ora 11:00 deja a început să caşte, iar telefoanele sunau în draci (copilul, fiul... nu mă interesează! eşti la lucru... fii profesionist! laşi dracu' alea închise şi te apuci de treabă)... Degeaba vrea să pară dânsa modernă şi să ne tragem de şireturi folosindu-ne numele mic, căci asta e doar o formă fără fond! E penibilă... la fel cum e şi implementarea programului acesta: trebuia să se creeze locuri de muncă, nu să se facă o calificare. Eu am spus asta şi mi-a răspuns că cică s-a făcut înainte. Dar întrebată de ceilalţi dacă avem într-adevăr nevoie de manageri de proiect... eh, ea a spus că de fapt s-au axat pe ideea că pe zona de sud-est nu există niciun institut care să pregătească oamenii în domeniul ecologic sau ceva în genul ăsta. Şi că dacă nu reuşim să ne angajăm... să ne facem echipă şi să scriem proiecte pentru alţii. Ca voluntari. Am priceput. Deci nu s-a făcut... nicio cercetare în prealabil, s-a dat aşa de florile mărului... Am mai văzut pe cineva care consideră că dacă a fost controlat la sânge pentru un asemenea proiect - adică s-au numărat şi paginile folosite, hârtie, pixuri şi radiere - e o prostie. Că verificarea se face statistic. De ce? Eu cred că e excelent că a venit cineva şi a luat totul (dar absolut totul) la puricat. Că românul e... lasă-mă să te las. Aşa mai bine se vede clar unde s-au dus banii. Că nu ştie decât de frică. Aşa e educat. Mie mi se pare frumos că a existat verificarea aia şi nu s-au uitat ăia care controlau doar în nişte registre. Deşi poate părea absurd... ar fi frumos să mă caute şi pe mine nişte detectivi particulari (cum au căutat-o pe una din colegele de la acest curs) şi să mă întrebe de nişte bani care s-au cheltuit aiurea în cadrul unui proiect din acesta cu finanţare europeană. În fine. Nu! nu sunt indignat, resemnat sau ceva... doar detaşat. Ştiu unde am greşit până acum: trebuia azi să mă ridic de la masa aia la care o doamnă mi-a zis că dânsa crede că din 2012 lumea "redevini ce a fost". Că o să mâncăm numai mâncare vegetariană, iar tehnologia va dispărea. De parcă omul la începuturi a fost vegetarian, nu vâna mamuţi şi-i mânca. Ba am auzit că prin unele locuri se mâncau chiar între ei... ceea ce fac şi azi numai că la un alt nivel. Şi eu întrebam cum poate să fie posibilă o astfel de răsturnare a lumii, iar dânsa îmi răspundea că ea crede că aşa spun nişte previziuni. Mai era şi chestia aia a domneai care poartă două perechi de ochelari (la început am crezut că sunt eu tâmpit, dar femeia chiar purta două perechi de ochelari!)... că cică timpul s-a distorsionat şi că 24 de ore din ziua de azi... ar fi echivalentul a 16 ore în trecut... s-a comprimat timpul. Ceea ce e sigur o aberaţie: e pentru a-i linişti pe cei cu mintea goală şi care pot pune botul la astfel de chestii că nu e din vina lor că nu se mai adaptează la nivelul lumii de azi - care e una a vitezei şi care nu mai are răbdare să nimic. Azi vrem ca totul să fie instant, se fac cursuri în patru zile, se doreşte performanţă imediat... dacă nu ai confirmat din prima... pa. Nimeni nu te aşteaptă să ceva! Şi cică o să se comprime şi mai mult timpul că o să corepundă 24 de ore la 12 din trecut. Ceea ce e o aberaţie! Iar ce au citit unii şi alţii "documentat ştiinţific" se referă doar la un anume grad al rezonanţei pământului... Timpul este acelaşi şi niciodată nu o să se schimbe... o secundă valorează tot cât număr eu până la unu... aia e o secundă. Cum pot să cred că 24 de ore or să fie echivalente cu zero ore din trecut? E absurd... şi multă lume nu ştie decât cât au vrut alţii să ştie. Şi te întrebi de ce e lumea atât de uşor de manipulat... uite pentru că nu înţelege nimic din ceea ce se întâmplă. Eu ar fi trebuit să mă ridic imediat ce am auzit aberaţiile alea (deşi mai era acolo un om cu capul pe umeri - cu toate că nici el curat, dar trebuia să se adapteze... iar acum chiar a fost la obiect: "Lucrurile astea sunt promovate, ca să acceptăm situaţia..."; cum se spunea pe timpuri că or să vină americanii care au uitat să vină, iar când au venit ne-au găsit şi mai hemesiţi decât eram în comunism... şi mai uşor de prostit de coca-cola şi hipermarketuri şi mall-uri şi căcaturi!); aşa deci trebuia să mă ridic şi să plec de acolo. Oricum nu poţi să dobândeşti în trei zile competenţele profesionale necesare pentru a realiza un proiect la nivel european. Mai ales că proiectul e făcut pe sistem românesc: examenul e arajat dinainte... adică o să dicutăm întrebările mâine şi... poimâine ar cam trebui să luăm 10 la examen. Şi aşa se dobândesc nişte competenţe? Şi mă miram cum de după ieri am scris asta, iar ProTv s-a prins şi a scris asta. Şi s-o fi văzut-o pe profa noastră ce spume făcea când a auzit că la tv se spun astfel de chestii. "Noi românii suntem aşa de distructivi. Ce se întâmplă cu naţia asta. Dar cum să se întâmple aşa ceva?" Păi, îţi spun eu... nu mai mâncaţi bani de pomană şi creaţi ceva cu adevărat durabil. Nu cursuri pentru recalificare. Că de recalificat mă recalific eu, dar unde lucrez? Şi a venit cineva cu explicaţia: "Poporul ăsta e blestemat... dacă ne-am omorât preşedintele de Crăciun!" Ce mai poţi să-i spui unuia care o arde mistic la tot pasul? Şi-ţi numără apoi dumicaţii pe care i-ai lăsat în farfurie. Ce vreţi, fraţilor, nu vedeţi că sunt micuţ şi nu încape? Nu am nevoie de prea mult ca să funcţionez. Ah, şi nu sunt chiar plătite chestiile astea: cică e un concurs şi doar primele trei locuri primesc bani... Bine, pa. Şi nu! nu sunt indignat sau aşa ceva... doar mă surprinde prostia unora. Dar o pot privi cu detaşare şi nu am să contrazic pe nimeni acolo. Mai ales pe unele persoane cărora am să le dedic o melodie:
Cheloo - Paranoia e mare

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu