luni, 1 noiembrie 2010

Sigla IDEII...

Aşa va arăta sigla Revistei Cetăţeanului Turmentat. Nu păstrează înfăţişarea siglei ziarului Idee, întrucât în primul rând nu am mai găsit bufniţa aia şi să o refac mi se pare inutil. Şi în al doilea rând e altceva, deci de ce să nu ne reînnoim? Voi pune şi subtitlul, acum nu sunt chiar în apele mele pentru chestii creative. Nu mi-a ieşit "reclama" de final de pagină şi trebuie ca mâine să-mi caut propriile imagini ca să fac ceva ca lumea.
Mă gândisem ca aici să postez articolul program, dar nu am unul deocamdată. M-am gândit la nişte treburi care se vor regăsi în revistă, însă e necesară o separare a lucrurilor realizabile de cele care, deocamdată, sunt prea fanteziste. Dar am ce să vă spun.
Acum ceva vreme o persoană cu care vorbeam despre blog mi-a pus întrebarea: "Şi cum se vede lumea de pe lumea cealaltă?". Mai recent cineva m-a întrebat: "Şi ce trafic ai?"... eu zic: "Eh, mai nimeni.", dar el: "Nu măi, mă refeream cine îl accesează: vii sau morţii?". Nu! nu m-am supărat! M-a amuzat chiar chestia. Ambele remarci mi-au dat şi ideea unei postări pe blog. Am vrut să o scriu din vara asta, dar nu am avut chef. Acum, dacă tot mă ocup de un nou proiect, care are legătură cu blogul meu - pentru că va fi promovat pe blog - mă văd obligat să dau nişte explicaţii.
În primul rând titlul blogului nu este unul foarte original. El e construit prin discurs repetat, printr-o modificare a unui enunţ standard. El nu este cunoscut marelui public totuşi de asta poate părea interesant. În cartea lui Pamfil Şeicaru - "Istoria presei" - am găsit următoarea informaţie: în Franţa, în perioada lui Napoleon, au fost create numeroase publicaţii de satiră politică, de atacuri uneori injuste la adresa adversarilor. Unele era împotriva regimului, altele îl susţineau. Era la fel ca pe vremea noastră, numai că atunci oamenii aveau mai mult talent! Printre aceste publicaţii era şi una care se chema: "Ziarul de pe lumea cealaltă", iar ca subtitlu avea: "Conversaţie fraternă între diavol şi Sf. Pentru". Eu nu am făcut decât să adaptez această sintagmă. Am făcut o substituţie. Blogul se voia acid la adresa a ceea ce consider eu că merită să fie pus la zid. Şi pe asta ar miza şi Ideea. Însă, el a devenit şi un jurnal online şi un site în care promovez unele eventimente sau scriu despre ele... şi ştiri şi cam ce mă impresionează pe mine. Nu e exclusiv pus pe harţă. Deşi când a fost cazul am încercat să fiu cât se poate de ironic la adresa unor lucruri pe care le-am citit, auzit, trăit... În unele cazuri am reuşit sper, în altele am dat greş. "Omul se naşte ca să greşească, dar numai prostul persistă în greşeală". Am să încerc să ţin cont de acest sfat a lui Cicero.
În al doilea rând am fost acuzat că am un "link" foarte complicat la blog. Iarăşi e luat dintr-o carte, o antologie de texte SF, în care este prezentată facerea lumii ca o acţiune comercială între "un bătrân" (întruchiparea lui D-zeu) şi "constructorii de planete". Pământul este conform acelora din urmă o planetă de tip 34bc4. Un cod după care clasificau ei sferele ce se învârt în cosmos! Nimic mai mult. Aşa mi-am zis să-mi pun ca "link" la blog acest: "planet-34bc4". Adică, Pământ. Sunt un individ cu picioarele pe pământ.
În al treilea rând cineva mi-a spus că mi-am ales un nickname foarte întortochiat. Altcineva mă întreba "Ce înseamnă Golan Trevize?". Foarte simplu. Golan Trevize este un personaj al lui Isaac Asimov! Este personajul principal din romanul "Foundation's edge" (roman din seria "Foundation"). Mie mi-a plăcut cum sună în română... adică Golan nu ştiu cum. Fistichiu. Golan în română însemnând "derbedeu", "om fără ocupaţie" etc. Oricum ceva negativ. Şi mai e şi Trevize. Care pare să nu însemne nimic.

4 comentarii:

  1. Imi place sigla! :D
    Chiar eram si eu curioasa ce inseamna planet-34bc4 si de unde ai ajuns la Golan Trevize. Priceput acu. :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Mă bucur că am elucidat misterul... era simplu dacă aveai aceleaşi lecturi ca şi mine. :)) Dar nu trebuie că aşa suntem diferiţi. Cum spunea Borges de fapt noi rescriem la nesfârşit cărţi care au fost scrise de mult, idei din trecut aducându-le în actualitate, adaptându-le contextului. Asta însemnând aportul nostru la originalitatea operei... deşi el a fost cu siguranţă original creând un stil. Eu doar un adaptator.

    Mulţumesc de comentariu! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Si mie imi place sigla. ... ingenioasa si amuzanta:)
    "Cum spunea Borges de fapt noi rescriem la nesfârşit cărţi care au fost scrise de mult, idei din trecut aducându-le în actualitate, adaptându-le contextului.... deşi el a fost cu siguranţă original creând un stil. Eu doar un adaptator." - exact circuitul apei in natura..mai pe scurt:)))
    Intr-un final am desopereit si eu de unde provenea numele blogului. Foarte interesant! Realizat cu cap:))) Nici prin gand nu mi a trecut ca are vreo explicatie logica. ..
    34bc4...ma gandeam k le ai ales la intamplare...serios iti spun, da nahhh m-am inselat si chiar imi place "explicatia":) foarte original si frumos

    RăspundețiȘtergere
  4. Mă bucur că place şi stârneşte interes acest mic text explicativ. Eu încerc să fiu logic... şi misterios în acelaşi timp. Îmi plac romanele SF... chiar azi am început unul... şi mai ales Asimov. De la el am învăţat multe, chiar şi pe plan ştiinţific. "Planeta care nu a existat" e o carte pe care aş recomanda-o oricui vrea nişte explicaţii pt cum s-a creat universul şi alte mistere ale lumii. Explicate pe înţelesul aproximativ al tuturor.

    Trebuia să fie un cod la mijloc! Nu puteam să aleg ceva la întâmplare. Adică şi 34bc4... de ce totuşi aşa? Eram cam de oaie dacă le puneam la nimereală. :)))

    RăspundețiȘtergere