duminică, 10 octombrie 2010

Allez les Bleus!!!!!!!!!!

Cred că nu mai e nevoie să menţionez că a fost mare meci noaptea trecută! Toată suflarea românească ştie că România şi-a furat-o aseară de la Franţa în cadrul preliminariilor Campionatului European de Fotbal 2012! Cu scorul de 2-0. Eu la început nu am remarcat decât atât: că Pantilimon (portarul echipei României) este foarte înalt şi că vreau să ţin cu echipa ţării al cărei cetăţean sunt. Dar, cum România a început într-un mod dezastruos şi părea să piardă partida datorită jocului bazat doar pe apărare şi atât, am întors foaia şi am început să ţin cu jucătorii mai buni (că de Karim Benzema se lipea mingea!). Asta ca să nu mă enervez degeaba la final. Pentru că să recunoaştem Franţa a fost peste România tot meciul (cu mici excepţii pe care le pun pe seama faptului că francezii mai uitau să se şi apere pentru că în prima parte a jocului nici nu au avut nevoie de aşa ceva!). Manolo Terzian ("papagalul micului ecran" - nu m-am putut abţine!) făcea o analiză din aia complicată la Sport.ro: în prima parte practic nimeni de la noi nu încerca să creeze nişte ocazii de a marca. România era echipa care se străduia să anihilize orice oportunitate a adversarului, iar francezii hărţuiau apărarea noastră cum puteau mai bine. Nişte jucători de o tehnicitate foarte mare îi făceau din corp pe românii care nu mai ştiau pe unde-i mingea! La câteva faze pur şi simplu te încânta jocul lui Benzema şi nu numai el: îl mai pot aminti şi pe Nasri. Mihai Mironică - cel care la emisiunea "Pe bune" l-a atacat pe Chivu cum că ar fi arogant (pe bună dreptate), iar în timpul meciului l-a ridicat în slăvi cum că era stâlpul apărării, cel mai bun jucător al României etc., etc. - zice la un moment dat: "Scorul este încă 0-0, dar francezii conduc cu 5-1 la ocazii..." Din punctul meu de vedere nu Chivu a fost foarte mare, ci francezii îşi pierdeau suflul în preajma careului advers pentru că se aglomerau prea tare românii acolo. Deşi Franţa avea jucători capabili să plimbe mingea pe câţiva metri pătraţi!
În prima parte a jocului România a arătat ca o echipă urâtă, închisă, fără nicio soluţie de atac, plicticoasă, care ţine capul la cutie şi aşteaptă să se termine partida ca să-şi serbeze rezultatul de egalitate. Or, eu nu am să ţin niciodată cu astfel de echipe! E adevărat că în a doua parte au avut nişte ocazii mari de tot de a marca, dar asta nu se datora faptului că erau prea ofensivi, ci pentru că francezii nu se mai apărau (dacă în prima parte nu au avut nevoie de ce să mai facă asta în partea a doua) şi pe contraatac erau surprinşi. Dar şi când atacau românii tot prost o făceau: Stancu, dacă era atacant adevărat, la o fază la care a avut mingea şi poarta undeva într-un unghi spre stânga lui, nu ar fi pasat în spate ca idiotul, ci ar fi dat la colţul scurt spre poartă, pentru că nu se ştie niciodată ce iese din aşa ceva! Zicu, în afară de două pase ce dovedeau că-şi doreşte ceva de la acel joc, n-a făcut decât să alerge în reluare pe teren! Cel mai în formă fotbalist... din campionat. Zău? A avut o prestaţie ştearsă.
Şi o altă perlă a publicistului Mironică: "Bara noastră a fost mai bară ca a lor". Bre, Săpunaru a dat la nimereală! Benzema a făcut un gest tehnic! A lovit în aşa fel mingea încât să dea senzaţia că se duce sprea marginea terenului, iar în rotaţia sa să capete o traiectorie curbă care s-o aducă spre plasa laterală a porţii. Din păcate pentru el nu i-a intrat! Săpunaru s-a trezit cu mingea la picior şi a dat-o spre poartă!
Că a fost sau nu offside la primul gol al francezilor nici nu mă interesează. Franţa ar fi marcat oricum! Ar fi câştigat partida pentru că era echipa net superioară. România a arătat că poate, dar nimic altceva! Cât timp nu va face un joc mai curajos nu o să impresioneze cu nimic! Cu o echipă de închizători şi apărători valoroşi nu se face primăvară în joc! De fapt, să-l excludem pe Rădoi şi pe Tamaş care a sărit odată la cap în acest meci aiurea de tot. Mingea l-a depăşit ca pe un amator! Oricum francezii au avut două bare şi multe alte oportunităţi de a marca. România în afară de câteva faze în care a accelerat puţin jocul nu a făcut decât să se apere. Şutul lui Florescu şi bara lui Săpunaru nu înseamnă nimic. Noroc chior! Şi s-a dovedit la o fază că nu ştiu practic să atace: erau strânşi în preajma careului advers trei jucători în galben şi s-au încurcat unul pe altul!!! În loc să răsfire jocul, ei au stat unul lângă altul! Şi te întrebi de ce nu au putut marca! Uite de aia!! Că ei în loc să se depărteze unul de altul s-au strâns în ceată ca şi cum fi fost în apărare! Vezi: reflexul s-a creat deja! Să fie schimbat antrenorul! Că se poate... dar cu cineva care să pregătească jocul şi pe atac nu numai pe organizare ermetică!
Aşa că, deşi o să-mi zică lumea că nu sunt patriot (de parcă îmi pasă mie de patriotismul care nu ţine de foame!), am să spun că noaptea trecută preferam să strig: "Allez les Bleus!!!" decât "Hai România..."

2 comentarii:

  1. Eu mi-am bagat unghiile in gat ca n-am pus la pariuri... Am reusit totusi sa fac pariu cu viitoru' socru si-am castigat o sticla de vin. :)))
    A fost tare aia cu "bara noastra a fost mai bara ca a lor". :))) Nu stiu cum ii cheama pe comentatori, da' ma amuzau teribil cu perlele pe care le scoteau. Ca si faza cu "sa mai indrazneasca francezii sa spuna cine fura in Paris" (asta dupa primul gol). :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu nu am pus pariu cu nimeni, dar mi-am dat seama de la început cum are să se termine totul. Merci de comentariu!

    Pe Mironică îl ştiam mai miştocar. Dar a comentat ca o cizmă.

    Adevărul e că şi eu am postat un text cam naşpa, dar am vrut să fiu explicit şi nu mi-a ieşit.

    RăspundețiȘtergere