vineri, 9 aprilie 2010

manifest anti mesaje emoţionante!!

Am primit azi un mail de la cineva, nu spun cine, următorul fişier. Nu sunt împotriva primirii unor astfel de mesaje, dar dacă vă uitaţi la el vedeţi că e făcut după reţeta "e bine să ne fie bine, e rău să ne fie rău, deci e mai bine să ne fie bine". Am mai primit o groază din asta, mă rog, nu aşa multe, multe... dar am primit şi eu. Problema e că nu sunt personalizate şi se adresează tuturor, plus că sunt făcute după o reţetă standard: au cuvintele care ne spun vedeţi zâmbiţi tot timpul (hm, oare e bine să zâmbim aşa tâmp în faţa unei drame?), apoi că e bine să te încercuieşti de oameni veseli, că cică cei care nu-s optimişti te întristează şi pe tine (dar oare nu ai nevoie şi de un dram de raţiune în viaţa ta? că şi omul ăla mai puţin optimist îţi poate fi de folos... când te mai trage de mânecă să fii cumpătat, să nu te laşi aşa pe seama unor promisiuni ale vieţii, te îndeamnă şi la reflexie contretă şi poate că-ţi dă şi idei de reuşită... nu am spus aici să stai să-i asculţi tot timpul şi să te laşi influenţat de ei mereu, dar sunt un reazem bun - zic eu - şi ce faci dacă toţi oamenii de care poţi să te înconjori sunt trişti? fugi în munţi? sau ce? bineînţeles e ridicol să fie aşa, dar ce ai face dacă... pentru că ei te îndeamnă extremă, pun şi eu problema la extremă!); apoi mai spun că nu trebuie să-ţi laşi mintea să lenevească, ai şansa să ajungi legumă. Ok, dar asta o ştim şi fără să o spună cineva.
Şi mai e ceva: aceste tipuri de fişiere au în fundal o muzică realizată vădit să te impresioneze, să te aducă la lacrimi... şi-ţi spun de fapt să zâmbeşti. Păi, în momentul acela eu aş fi pus o scenă din Stan şi Bran, aş scoate muzica aia care te face să-ţi aduci aminte de datorii, de timpul pierdut... etc. Dacă tot vrei să spui ceva fă ca legătura dintre muzică şi ceea ce se spune acolo să existe... nu mă face să plâng şi să-mi spui că "viaţa este frumoasă, hai să ne îmbrăţişăm, să vedem totul în culorile curcubeului şi să ne spunem că ne iubim... pentru că noi ne iubim şi trebuie să ne reamintim asta de fiecare dată" (oare dacă ştii că iubeşti pe cineva nu mai bine îi dovedeşti asta decât să rosteşti nişte cuvinte... frumoase, bune pentru început, dar dacă nu se completează şi cu fapte fiind inutile?). Mai spune să-ţi protejezi sănătatea şi să te duci la medic dacă e cazul. Adică o chestie pe care o ştie şi omul fără să fi văzut asta. Şi omul de pe Marte chiar!

Am spus că majoritatea tipurilor acestea de mailuri sunt pe sistemul acesta. Am primit însă şi unul care e mai amuzant. Deci se poate: deşi nu sunt un băutor, am savurat ideile din această creaţie mică întrucât era cu adevărat amuzantă: mai ales citatul care spune că cineva a primit mai multe de la alcool decât a primit alcoolul de la el.

Mi se pare mai omenească atitudinea asta faţă de cea din mail-urile cu "să ne fie bine", întrucât îndeamnă la refugii (Marte e un spaţiu neprimitor, dar e departe de lumea asta în care nu ştii pe ce cale să o apuci... Marte e şi planeta despre care se spune că ar fi populată cu fiinţe superioare oamenilor, deşi ştiinţa contrazice asta, totuşi romanele science-fiction îndeamnă şi la interpretarea asta... a spaţiului ideal... cred că la asta se referea Smiley):

2 comentarii:

  1. manifest anti mesaje emoţionante....criminal titlu
    Intradevar acest gen de mesaje pe mail sau pe messenger sunt de a dreptul penibile. Unele dintre el chiar merita cum ar fi massurile de genu: Persoana "x" a gasit buletinul lui "y" sau "X" a decedat...(mdaa...acum cateva zile un coleg de liceu, prieten totodata s-a stins din viata joi intr-un accident de masina pe pod la brailita, avea doar 21 de ani:( nefericit moment, toti care am avut parte de el am avut un soc, nici acum nu pot constientiza ca numai este printre noi...)
    Revenind la subiect, massurile de genu "Aseara m- am imbatat si am mers pana acasa in 4 labe" ...Las-o naibi de treaba era necesar ca toti din lista ta sa stie cat de penibil...nu penibil ci prostie intruchipata...in fine ...
    Iar pe mail am primit tot felul de prostii..."Y" ti a trimis de pe siteul "x" un kiss....sau Cutarica ti a trimis o felicitare ... click pe link:)))...etc...etc...
    Aplicatiile in powerpoint sunt cel mai des intalnite, unele dintre ele sunt de frumoase si merita vizualizate dar unele cum sunt cele "Daca trimiti acest mesaj la 10 din lista ta de mail ti se va indeplini o dorinta" sau "Daca nu trimiti vei fi bantuit de ghinion":)))) Ce ar mai fi....
    Eu sper sa fi inteles bine postarea ta:)))Daca sunt pe langa subiect nu-i problema, te amuzi si-ti trece:))=))))

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, ai priceput bine mesajul! Dar mă refeream mai mult la aplicaţiile powerpoint, dar să ştii că şi tipurile de hoax pe care le prezinţi tu, colega, reprezintă o componentă pe care încep să o detest, dar asta este. Am primit şi un mesaj pe tel cu aşa ceva... cică să-l dau mai departe. mai bine mă las de telefonie mobilă!! :))
    Mulţam de comentariu!

    RăspundețiȘtergere