duminică, 6 decembrie 2009

Mie de ce nu-mi dă nimeni şpagă electorală?

"Obiceiul lui, cu mult mai sigur, era să ia mită de la ambele părţi şi să decidă apoi pe temei absolut legal. Asta îi aducea o profitabilă reputaţie de imparţialitate." (este vorba de un personaj - U Po Kyin - din opera "Zile birmaneze" - a lui George Orwell).

Observ că azi la tv se tot difuzează ştiri în care oamenii sunt mituiţi să voteze pentru un candidat sau altul. Şi se indignează lumea: dar vai! cum se poate aşa ceva? e inadmisibil! nu se poate, oh Doamne! Le dau găleţi ca să voteze! Cum să vă spun: eu nu sunt indignat! Mie nu mi-a propus nimeni, dar vă jur că nu l-aş fi refuzat! Şi aş fi luat şpagă electorală de la toţi! Votul e tot secret şi deci tot cum vreau eu am să votez! Deci aş fi luat bucuros pomană electorală (prefer plata în cash! nu în sarmale că e mai sigur aşa! sarmalele zboară în stomac şi dacă le mănânci cu foame s-ar putea să faci şi indigestie! banii rămân în buzunar şi-i poţi folosi şi în alte scopuri!) de la toţi cei care mi-ar oferi, iar în cabina de vot tot ce vreau eu aş fi pus ștampila!

De ce aş proceda aşa? Simplu: până la urmă tot din banii noştri sunt şi aceste pomeni - că doar pe cine au furat politicienii 20 de ani? - aşa că sunt bucuros că uneori se mai întoarce şi la mine ceva ce oricum ni se ia cu 10 mâini! Votul e secret! Ne trebuie numai discernământ!

Problema e că nu se dă o şpagă electorală unora care să aibă discernământ politic (ca să mă exprim sofisticat!), ci unora care nu au educaţie şi sunt excesiv de influenţabili! Dacă românii ar fi şi ei, cât de cât, educaţi să aibă propria opinie când vine vorba de politică - bună-proastă, dar care să nu fie plătită! - nu m-aş indigna deloc auzind că se încearcă astfel de metode joase, de genunchiul broaştei ca inteligenţă! Nu ar fi metodele contează, ci oamenii care sunt extrem de impresionabili la o traistă de fasole sau eu mai ştiu ce... căci dacă am fi inteligenţi am lua şpagă de la toţi (că tot banii noştri sunt şi acolo) şi am vota cât se poate de corect!

3 comentarii:

  1. fff misto ideea.....cu asa parlamentari si presedinte asa tara......sa stii k clubul debransatilor de la caldura saluta presidentia si te sustine :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Eşti "criminal"!...Felicitări pentru text:)
    Mi a plaut foarte mult, şi ţin să meţionez că ai foarte mare dreptate, şi eu aş fi primit şpagă şi aş fi votat tot cu cine aş vrea sau dori. Sună un pic a cinism, dar trăim în România şi trebuie să ne croim un drum al nostru, pentru a supravieşui în lumea asta oarecum "meschină". Poate este un pic exagerată afirmaţia dar la momentul acesta asta simt.
    Referitor la banii şi sarmalele, m-ai facut să râd în adevăratul sens al cuvântului. Întradevăr de la sarmale poţi avea o indigestie, şi nu numai atât, dacă ai probleme de sănătate, cum ar fi problemele de ficat sau de fiere, carnea tocata...pică cam"greu":)))) Oricum banu in ziua de azi valorează cel mai mult. Bani fac legea, şi au făcut-o din totdeauna. Cine are bani are şi putere cine nu, nu se poate afirma decât prin scandal fie că este electoral fie că nu.
    Să nu mai lungesc comentariul, îţi mai zic o dată FELICITĂRI! ai spus adevărul gol goluţ:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Vă mulțumesc pentru postare și pentru faptul că ați apreciat ce am spus! Eu asta cred, asta spun! Golan Trevize

    RăspundețiȘtergere